1. Avaleht
  2. Sport
  3. Kokkupõrge autoga ei takistanud Ratasepal püstitamast 20-kordse triatloni rekordit
Kokkupõrge autoga ei takistanud Ratasepal püstitamast 20-kordse triatloni rekordit

Kokkupõrge autoga ei takistanud Ratasepal püstitamast 20-kordse triatloni rekordit

Ultratriatleet Rait Ratasepp alustab täna 60 päeva kestva triatlonikatsumuse 21. päeva.

Kui 14. päeva hommikuks oli ta võrreldes varasema 40-kordse ultratriatloniga enam kui 6 tundi kiirem ja 20. päevaks oli lootust, et see edumaa kasvab üle 10 tunni, siis pärast avariid on edu kahanenud 4 minutile ja 33 sekundile. Teadmine edumaast oli Ratasepale oluline ja süstis lisamotivatsiooni.

Nüüd on tema käes maailma kolm kõige kiiremat 20-kordse ultratriatloni aega 225:28:08 (2021), 225:32:41 (2019) ja 238:52:34 (2018). Praeguse katsumuse sees tehtud aeg on tervelt 16 tundi ja 8 minutit kiirem kui IUTA maailmakarikasarja raames Norbert Lüfteneggeri püstitatud 241:36:45.

Kokkupõrge

Ratasepa jaoks sai saatuslikuks 14. päeva 110. rattakilomeetril tehtud tagasipööre. Kokkupõrkes autoga sai ta korralikult räsida, kuid õnneks mitte nii, et oleks ohtu seadnud katsumuse jätkumise. Maailma parimaks triatlonirattaks tituleeritud Scott Plasma Premium vigastused olid laialdasemad: raam, tagajooks, tagumine käiguvahetaja, pidurisüsteem (osaliselt) ja juhtlenks tuli maha kanda (rahaline kahju võis ületada 10 000 eurot).

Raidu jaoks avariiga probleemid alles algasid, sest varuratast polnud võimalik seadistada selliselt, et ta saaks rattal olla samas asendis nagu Scott Plasmal. Avariijärgselt on Ratasepp sõitnud Playitase spordikuurordist saadud asendusrattaga, mille sõidukogemus on sportlase jaoks kui öö ja päev – rattal pole võimalik seadistada vajalikke kõrgusi ja nurki selliselt, et see Ratasepale sobiks. Kui oma rattaga sai ta sõita eraldistardiasendis 90% ajast, siis asendusrattaga kõigest 10-20%. Seetõttu on ta iga päev rattarajal kaotanud ligikaudu pool tundi aega. Lisaks on ebasobiv rattaasend pannud jalalihased suure pinge alla, mistõttu on ta maratoni joostes pidanud toime tulema lihasvaluga.

Samas pole Ratasepa tiim ja toetajad käed rüpes istunud. Kohe pärast avariid asuti Eestis komplekteerima uut ratast, et ta saaks võimalikult kiiresti tagasi maailmatasemel ratta sadulasse. Tänu Hawaii Expressi kiirele tegutsemisele sai vaid paari päevaga uute tiimiliikmetega Fuerteventura poole teele saadetud vajalik uue ratta kokkupanekuks. Siiski selgus, et Playitase rattatehnikutel oli puudu veel üks tööriist – nimelt on nende rattapark üles ehitatud Schimano seadmetele, samas Scott Plasma aga Srami omadele. Kiireima lahendusena saatis Hawaii Express puuduoleva tööriista oma rattaspetsialisti Priit Tuisuga isiklikult Fuerteventurale. Teisipäevaks peaks ratas töökorda saama.

“Tänan südamest Hawaii Expressi, Playitase rattamehaanikuid, oma tiimi ja teisi toetajaid, kes kohe pärast avariid selle endale südameasjaks võtsid,” sõnas Ratasepp.

Ta avaldas heameelt, et kuigi avarii on oluliselt mõjutanud maksimumsooritust rattarajal, on kõik maratonid joostud jätkuvalt stabiilselt, jäädes keskmiselt 3 tunni ja 20 minuti sisse.

Finišiajad päevade lõikes:

  • Päev 11: 10:30:51
  • Päev 12: 10:42:23
  • Päev 13: 10:46:13
  • Päev 14: 14:20:09
  • Päev 15: 11:56:12
  • Päev 16: 12:24:59
  • Päev 17: 11:28:37
  • Päev 18: 11:24:10
  • Päev 19: 11:25:57
  • Päev 20: 11:21:34
Head Uudised GoodNews