Avaleht Sport Kang, pink, kettad ja raudne tahtejõud – Gert Koovitil pole treeninguks praegu palju vaja
Kang, pink, kettad ja raudne tahtejõud – Gert Koovitil pole treeninguks praegu palju vaja

Kang, pink, kettad ja raudne tahtejõud – Gert Koovitil pole treeninguks praegu palju vaja

Eesti on jõudnud jälle olukorda, kus spordisaalid on kinni, kuid kavalamad muretsesid arvatavasti kevadise viirusepuhanguga koju hädapärased treenimisvahendid.

“Kes trennis käib, teab väga hästi, milline õnnetus see on, kui äkki meie tavapärane treenimisviis ära kaob,” tõdeb personaaltreener Gert Koovit, kes tuli detsembris Eesti meistriks jõutõstmises.

„Tulenevalt minu spordi eripärast – võistleme kükis, lamades surumises ja jõutõmbes, mis tegelikult eeldab kogu keha lihaste tugevust – ei ole treeninguks palju vaja. Kang, pink, kettad ja raudne tahtejõud. Õnneks siiani ei ole eelnimetatuist puudust tulnud,” räägib treenerina töötav tippsportlane.

Õuetreeningud

Oleme põhjamaarahvas. Hull ilm meid ei kohuta, eks? Meie talv kõigub lume ja märja sügisese ilma vahel, lubades jooksmist, jalgratast, tõuksi, kepikõndi ja kui hästi läheb, siis ka suusatamist. Lisaks on kõik meie terviserajad avatud. Saab edukalt kombineerida vastupidavustreeningu ringtreeninguga. Ideaalne üldkehaliseks treeninguks,” leiab Gert.

Ainuke miinus on muutlik ilm ja valgusenappus. Õnneks tuleb siin appi hea riietus ja fakt, et paljud terviseradadest on valgustatud. Saad valida treenimisintensiivsuse, mis on täpselt õige sinu jaoks. Vajadusel pole vaja raha ka kulutada (peale õige spordiriietuse).

Treeneriga saab treenida ka läbi interneti

Kui jääd ise üksi oma koduste treeningutega hätta, on sul erakordne võimalus valida Eesti kõige paremate treenerite vahel, sest kõik treeneritud töötavad miinimumkoormusega ja tuleksid hea meelega appi uutele entusiastlikele särasilmsetele harrastajatele.

“Selleks, et teha trenni läbi interneti, läheb vaja vaid nutiseadet, mis on võimeline pilti näitama. Telefon, arvuti, kõik sobivad. Tänapäeva videoühenduse loomine on muutunud nii lihtsaks, et isegi vanaemad ja vanaisad saavad sellega hakkama. Ja videoühendus on ainuke tehniline takistus, millest pead üle saama. Ülejäänuga aitab juba treener. Olenevalt treenituse tasemest piisab tihti algajale esimese trenni tegemiseks vaid võimlemismatist. Ehk siis ära pelga seda, et sul ei ole piisavalt treeningvahendeid,” räägib Koovit.

Lihtne hommikune treening:

  • Kükid keharaskusega, 15-20 korda
  • Kätekõverdused, 15-20 korda
  • Vaheldumisi väljaastekükk taha, 20 korda
  • Tagatoengus toolil triitsepsikõverdamine, 15-20 korda
  • Tee kõik harjutused järjest puhkepausita, siis puhka ja korda uuesti

Pärast seda liigu järgmise harjutustebloki juurde:

  • Kätekõverdusasendis vaheldumisi põlvetõsted, 20 korda
  • Kõhuli lamades ülakehatõsted, 20 korda
  • Käsivarstoengust üles ja alla minek kätekõverdusasendisse, 10-20 korda
  • Lama külili, jalad põlvest kõverdatud. Toeta keha käsivarrele ja põlvele, suru puusad maast lahti 20 korda mõlemale poole