Avaleht Sport 5 nõuannet! Mida kindlasti tähele panna jooksuvõistluseks valmistudes?
5 nõuannet! Mida kindlasti tähele panna jooksuvõistluseks valmistudes?

5 nõuannet! Mida kindlasti tähele panna jooksuvõistluseks valmistudes?

Jooksmine võib tekitada sõltuvust – mida rohkem jooksmas käid, seda rohkem tahad veel. See on igati positiivne, sest selle tegevusega kaotab umbes 850 kilokalorit tunnis, enesetunne on parem ja nii füüsiline kui ka vaimne aktiivsus tõusevad. Jooksmine aitab vähendada stressi ja tõsta tuju. Paljudele meeldib ka end võistlustel proovile panna ja treenivad süstemaatiliselt, et jõuda rohkem ja kiiremini. Oluline on meelde jätta, et treenida suudavad kõik, kuid edukuse tagab oskus taastuda.

Mida kindlasti tähele panna jooksuvõistluseks valmistudes?

  1. Investeeri jooksusokkidesse ja võimalikult mugavatesse jalanõudesse. Õige tehnikaga joostes tuleks vältida trampimist, pigem joosta kergelt, justkui lenneldes, ja sealjuures aitab õige varustus seda protsessi nautida.
  2. Treeni vastavalt enda võimetele, kuid soovitatav oleks enne võistlust teha paaripäevane puhkus või väga rahulik treening. Vahetult enne võistlemist eelmisel päeval ei ole mõistlik rasket treeningut ette võtta.
  3. Enne võistlust puhka end korralikult välja – vähemalt 7-8 tundi und aitab tagada nii vaimse kui ka füüsilise valmisoleku.
  4. Kui võistluspäev käes, tarbi 3 tundi enne jooksma asumist kergesti seeditav eine, milles oleks palju süsivesikuid ja joo korralikult vett. Vedelikku tarbi ka tund enne starti.
  5. Umbes 45 minutit enne starti alusta soojendusega, tee kerge sörkjooks, venitused ning ära unusta enne starti minemist ka tualetti külastada.

Peale jooksmist tarbi vedelikku ja jaluta ning sörgi vaikselt. Kindlasti ei tohiks peale lõppu liikumatult pikali heita – sujuvamaks taastumiseks kõnni ja joo väikeste lonksude kaupa vett või spordijooki. Tunni jooksul peale finishit oleks mõistlik teha ka kerge võistlusjärgne näks.

18. mail toimub Eastman heategevusjooks, mille kogunemiskohaks on Kohtla-Järve kultuurikeskus (Keskallee 36). Kavas on jooks kõige pisematele distantsiga 250 m, lastejooksud 832 m ja 2,2 km ning põhijooks, mille pikkuseks on 4,4 km. Registreerimine toimub kohapeal ja osavõtt on kõigile tasuta, iga osavõtja pealt annetatakse 5 eurot ravi vajavate laste toetuseks. Jooks toimub koostöös Kohtla-Järve linnavalitsusega ja heategevusfondiga Südamete Soojus.