Nico Rosberg ehk „Man of the Monaco“
Viasat Sport Balticu spordikommentaator Märt Elbre võtab kokku nädalavahetusel toimunud vormel 1 Monaco Grand Prix.
Nädalavahetusel toimunud Monaco GP oli, on ja jääb Viasat Sport Balticu spordikommentaatori Märt Elbre jaoks vormel 1 sarja pärliks. Tohutu tähelepanu etapile, iga sõitja lapsepõlveunistus võidust, ülim keskendumine ja veatu sõit väga ohtlikul rajal. Ajalooraamatud olid avatud, et kirjutada sinna mõni suursaavutus. Fernando Alonso ei suutnud saada esimeseks sõitjaks, kes võitnud Monaco GP kolme erineva meeskonna autoga. „Kahjuks me ei suutnud saavutada sellist kiirust nagu tavaliselt pühapäeviti,“ ütles Alosno peale sõitu ja lisas: „Võib-olla selle põhjustas kehv vedu, mis oli probleemiks ka Bahrain’s.“
Mercedes täitis napilt eesmärgi kvalifikatsioonisõidus, mis tänu vihmale kujunes päris põnevaks. Peale etappi Hispaanias, kus Rosberg ja Hamilton hõivasid esirea stardikohad, paigutasid paljud huvilised juba enne kvalifikatsiooni „hõbenoolte“ sõitjad stardirivi tippu. Võidusõidus oli aga vaja ideaalset meeskonnatööd, sõitjameisterlikkust ja kübaraga õnne. Rosberg, kes oli kiireim kõikidel treeningutel ja ka kvalifikatsioonis, võitis oma sõitjakarjääri teise etapi. 30 aastat tagasi astus Monaco GP poodiumi kõrgeimale astmele Nico isa Keke. „Monaco on väga eriline koht võitmiseks ja tunne on uskumatu,“ alustas väga emotsionaalne Rosberg. „Juba lapsepõlves ma unistasin selle sõidu võidust. Fantastiline oli seda teha „hõbenoolega“ tänavatel, kus olen elanud kogu elu.“ Meeskonna juht Ross Brawn oli õnnelik ning vaatas juba tulevikku: „Meeskond tegi imelist tööd kogu nädalavahetuse nii pingelises kvalifikatsioonis kui ka raskes sõidus. Aga anname endale selgelt aru, et Monaco ei ole tüüpiline ringrada.“
Sebastian Vettel teenis ikka väga väärtuslikud teise koha punktid, kuna sarja põhikonkurentidele Räikkönenile ja Alonsole jäi „punktipuru“ ja Vettel kindlustas liidrikohta. Tõenäoliselt oli Red Bull’del kiirust, et mööduda Mercedes’e sõitjatest, aga rajal ruumi vähe ja risk suur. „Kokkuvõttes olen õnnelik ja rahul tulemusega. Teame, et siin on väga raske kohta parandada,“ arutles Vettel. „Õnnitlused Nicole, ta tegi väga head tööd ja kontrollis võistlust. Arvan, et tal oli kiirust ja rehve, et reageerida iga kord, kui me püüdsime läheneda.“ Peale igat kordusstarti jäid konkurendid kohe maha ja keegi ei saanud Rosbergile ohtlikuks. See näitab kui ruttu saavutab Mercedes rehvidele vajaliku temperatuuri võrreldes konkurentidega.
Võtja kõrval tõstaks Elbre esile veel sõitjaid, kes näitasid, kuidas saab sõita mööda ka kitsastel Monte Carlo linnatänavatel. Mõlemad Force India sõitjad särasid möödasõitudega. Adrian Sutil startis 8. kohalt, aga lõpetas 5. kohal. Kaks möödumist sarja kõige aeglasemas kurvis ja mõlemal korral endise maailmameistri vastu. „Ma märkasin, et nõelasilmas on võimalik mööduda,“ rääkis Sutil. „Proovisin mööduda Jensonist ja see toimis. Siis proovisin uuesti sama Fernando vastu ja see toimis ka. Seega minu arvates ma näitasin, et möödumine on Monacos võimalik.“ Võistkonnakaaslane Paul di Resta startis 17. kohalt ja tuli lõpuks 9ndaks. Šotlane kommenteeris: „Kuna startisime nii tagant, siis meie taktika pidi olema jõuline. Tõenäoliselt oleks see töötanud paremini, kui poleks turvaauto rajale tulnud.“
Taaskord said rajal kokku Kimi Räikköneni ja Sergio Perez’i masinad, kui võidusõit käis viienda koha nimel. Lõpuks jäid mõlemad kõrgest kohast ilma. Loomulikult oli neil erinev nägemus juhtunule. „Tegin suurt sõitu – sõitsin mitmest autost mööda – aga minu arvates ei jätnud Kimi piisavalt ruumi, kui püüdsin temast mööduda tunnelist väljumisel,“ rääkis Sergio. „Loomulikult on iga möödasõidukatse Monacos ohtlik, aga lõpuks peavad mõlemad jätma natuke ruumi ka konkurendile.“ Sergio katkestas, kuna kokkupõrkes said kannatada esipidurid, mis kuumenesid üle. Kimi pidi minema boksi rattaid vahetama, kuna tagumine rehv sai kannatada. 16. kohalt alustas ta meeletut punktikoha tagaajamist, mis tänu värskematele rehvidele ja meisterlikule sõidule õnnestus see väike eesmärk. Seega jätkub Kimi tugev seeria – nüüd juba 23. punktikoht järjest.
Märt Elbre loeks nädalavahetuse suurimates ebaõnnestujateks Felipe Massa ja Romain Grosjean’i. Massa sõitis kaks Ferrarit rusudeks – 3. vabatreeningul oli meeskonna hinnangul tegemist sõitja veaga. Võidusõidu 29. ringil juhtus sarnane väljasõit ja selle vist põhjustas vedrustuse vigastus. Nii arvavad insenerid, kes uurisid telemeetria andmeid. Lotuse piloot Romain Grosjean lõhkus meeskonna vara mitmeid kordi selle nädalavahetuse jooksul. Võidusõidu 62. ringil sõitis ta tagant otsa Daniel Ricciardo Toro Rossole. Avarii põhjustamise eest karistatakse Grosjean’i – Kanada GP stardirivis peab ta loovutama 10 kohta.