Avaleht Sport 60 triatlonist 10 tehtud: Ratasepa keha on ökonoomsusrežiimil
60 triatlonist 10 tehtud: Ratasepa keha on ökonoomsusrežiimil

60 triatlonist 10 tehtud: Ratasepa keha on ökonoomsusrežiimil

Ultratriatleet Rait Ratasepp püsib kenasti ajaliste eesmärkide graafikus: võrreldes 2019. aastal läbitud 40-kordse ultratriatloni 10 päeva koondajaga on ta 3 tundi, 48 minutit ja 54 sekundit kiirem kui toona.

Ratasepa põhjalikku treeningettevalmistust ja treenituse arengut kinnitas juba katsumuse „60 päevaga 60 triatlonit“ esimene päev, mil ta finišeeris 10 minutit kiirema ajaga kui aastal 2019, kui ta läbis 40-kordset ultratriatlonit. Esimese päeva finišiaeg 10:34:12 on jäänud ka 10 päeva parimaks. Kui parim ujumise ja rattasõidu aeg – 1:15:46 ja 5:45:45 – jäävad samuti esimesse päeva, siis kiireima maratoni jooksis Ratasepp välja üheksandal päeval: 3:15:02.

Ratasepa sõnul kordus tal organismiga sama muster, mis varasemate mammutkatsumuste ajal 2018. ja 2019. aastal: kehastress tõstab kaalu, hoiab vett kinni ja organismi energiavajadus on suur. „Esimesed viis päeva on olnud kehale kohanemiseks, sealt edasi on kaal hakanud normaliseeruma ja pulss muutunud tagasi madalaks, mis on minu jaoks oluline näitaja. Kui esimesel päeval oli keskmine pulss rattal 131 ja jooksul 140, siis näiteks üheksandal päeval oli keskmine pulss vastavalt 107 ja 122. See annab märku, et keha töötab taas ökonoomselt,“ tõdes Ratasepp.

Läbitud 10 päeva juures on Ratasepa jaoks olnud kõige üllatavam füüsiline vastupidavus ja maratonide läbimise kiirus. „Tundub, et viimasel kahel aastal joostud enam kui 14 000 kilomeetrit on ennast ära tasunud,“ tõdes ta.

Keeruliseks on osutunud aga organismis vedeliku tasakaalus hoidmine. „Esimestel päevadel oli väga palav ja pilvitu taevaga ilm, mistõttu kulus meeletu kogus vedelikku. Kuigi arvasin, et tarbin piisavalt, oli seda vähe ja seepärast kujunes seni kõige raskemaks neljas päev, mil lihasjõud oli väike. Kuna olin seda 2016. aasta 10-kordse ultratriatloni ajal juba korra kogenud – Tartu Ülikooli teadlased mõõtsid tollel võistlusel mu vedeliku tasakaalu -, siis teadsin kohe, milles asi,“ rääkis sportlane.

Finišiajad päevade lõikes:

  • Päev 1: 10:34:12
  • Päev 2: 10:43:25
  • Päev 3: 10:55:46
  • Päev 4: 11:19:02
  • Päev 5: 11:25:34
  • Päev 6: 11:04:17
  • Päev 7: 10:50:37
  • Päev 8: 10:44:55
  • Päev 9: 10:39:18
  • Päev 10: 10:49:57