Avaleht Sport GOODNEWS KATSETAB I Striding viib kaldpinnale kõndima
GOODNEWS KATSETAB I Striding viib kaldpinnale kõndima

GOODNEWS KATSETAB I Striding viib kaldpinnale kõndima

Kohkumatu GoodNews katsetaja Erlis sai seekord Reval-Spordi kassast kaks piletit: striding ja CX Worx, mõlemat pool tundi sama treeneriga.

Striding tugevdab kõiki lihasrühmi. Kõnnirajal kõndimine toimub libisemisvastasel kaldpinnal, mis sunnib keha kohanema erinevate treeningkoormustega. Uuringud on näidanud, et fikseeritud kalle on kõige sobivam kaldetüüp hea rühi kujundamiseks. Kallak annab ka jalgadele pehmema asendi. Koormust reguleeritakse sammupikkuste ja kõnnilindikiiruse muutmisega. Meeleolu tõstmiseks toimub kõnd muusika saatel.

Treener oli taas väga positiivne ja abivalmis. Aitas ilusti valmis seada kõndimismasina ja näitas, kuidas see töötab. Erlise esimene mõte oli jälle, et kõndimine on küll lihtne ju, iga päev kõnnin. No vaatame. Alguses kõndisid kõik masina eesotsas ja tegid lühikesi natuke kiiremaid samme. Seejärel liiguti lindi tahaotsa ja ette tagasi, nii mitu korda. Siis veel pikad sammud. Esimene laul saab läbi ja treener ütleb, et sellega on soojendus tehtud… Erlisel juba otsaesine märg.

Ja siis läks edasi: pikad sammud, üks külg ees sammud, teine pool, diagonaalis kõndimine nii, et jalad ristis, väljaasted ja väljaastest tagasi tulles põlv kõrgele õhku kordamööda mõlemale jalale. Enne trenni lõppu nii pikad sammud, kui keegi suutis, et ikka jalad täiesti ära väsitada. „Seekord läks nii, et juba poole tunni möödudes olin läbimärg. Eelmistel kordadel olin ka läbimärg, aga seekord olin nagu ujumast tulnud. Mõnus kardio ja jõud ühes,” arvas Erlis.

CX Worx täiendab tunde, kus keskkoht palju koormust ei saa

Puhastati masinad ja kohe kõrvalsaali, kus juba sama treener oli valmis väsitama veel pool tundi.

CX Worx on kerelihastetreening, kus kasutatakse vabaraskust ja kummilinti, et töötada läbi korsettlihaskond, süvalihased ja rühi eest vastutavad lihasgrupid, nagu tuharapiirkonna süvalihased ja õlavöö. Treening on heaks täienduseks tundidele, kus keskkoht palju koormust ei saa.

Saal oli nii täis, et esialgsed kummilindid lõppesid otsa, aga treener tõi kohe kõigile. Soojenduseks tehti harjutused kõhule. Sellele järgnesid erinevad harjutused kummilindiga ja -lindita: kõhule, jalgadele, seljale, õlale, rinnale, triitsepsile, biitsepsile. Põhimõtteliselt kogu kehale. Paar korda tegi Erlis valesti, kuid treener nägi kohe ära ja suunas õigesti tegema.

Trenni lõpus treener tänas kõiki, Erlis oleks aga tahtnud talle aplausi teha: „Trenn oli täpselt see, mida see hetk mul vaja oli. Jõudis tunni ajaga kõik lihased läbi võtta, väsitas mõnusalt ära ja treener muidugi oli tasemel. Iga kord, kui mingi lihas hakkas juba nii ära väsima, et ei suutnud enam, siis nagu tellitult vahetas treener harjutust. Tunni ajaga nii palju ära teha on väga hea. Pärast võib ju jõusaali edasi jääda, kui jaksu on.”

Erlis ise on trennis vahel selline uimerdaja, et pausid venivad pikemaks, seal treener ei lasknud aga sel juhtuda.

„Ainult et siiamaani on igas rühmatreeningus, kus olen käinud, olnud mehi vähem kui naisi. Ei oska öelda, miks see nii on. Võib-olla neile meeldib ise teha ja ei taha, et keegi näitaks ette või õpetaks,” muigas Erlis.

LEAVE YOUR COMMENT

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga