Avaleht Sport GOODNEWS KATSETAB I Motion Cage – tõhus ringtreening
GOODNEWS KATSETAB I Motion Cage – tõhus ringtreening

GOODNEWS KATSETAB I Motion Cage – tõhus ringtreening

Motion Cage on efektiivne ja lõbus ringtreeninguvorm, kus on võimalik kasutada lugematul hulgal huvitavaid harjutusi. Tunnis treenitakse kogu keha huvitavate liigutustega, mida jõusaalis või rühmatreeningus tihtipeale teha pole võimalik. Võrreldes rühmatreeninguga on Motion Cage isiklikuma lähenemisega, kuna treener pidevalt jälgib tehnikat ja motiveerib pingutama.

Kui GoodNews katsetaja Erlis seekord Reval-Spordi saali sisenes, oli mehi rohkem kui naisi. Ilmselt oli ta kõige noorem (25). Kõige vanem võis olla ligikaudu 50–aastane naine.

Treener juhatas kõik kohtadele ja näitas ette, kus mis harjutust ja kuidas tegema peab. Erlisel läks alguses meelest ära, mida tegema pidi, kuid treener nägi kohe ja aitas. Erlis oli kunagi ringtreeningut proovinud, kuid siis oli tal süda pärast nii paha, et palju ei jäänud puudu oksendamisest. „Tookord viis trenni läbi mu sõber, kellel treeneripaberid puuduvad,” tunnistas Erlis.

Treening algab, kõik on omal kohal ja teevad kindlat harjutust, olgu selleks siis jooksulindil jooksmine, sangpommi enda ette sirgete kätega sirutamine, platvormile hüppamine, erinevat moodi kõhulihaste tegemine või muu harjutus. „Kui õigesti tajusin, siis ühte harjutust tegime kõik ühe minuti, kuniks treener andis korralduse edasi liikuda, kõik liikusid päripäeva järgmise harjutuse juurde ja kohe pidi hakkama pihta. Non-stop oli see nii kaua, kui kõik harjutused läbi tegime ja neid võis olla kuskil 12,” ütles Erlis.

Kokku tehti neli ringi. Peale ringi sai puhata paar minutit ja kohe edasi. Treener oli taas väga hea ja sai kohe aru, kui kellelgi käis harjutus üle jõu. Siis pakkus ta välja natuke lihtsama harjutuse. Näiteks sangpommid olid erineva raskusega ja sai valida vastavalt sellele, kuidas sel hetkel lihased lubasid.

Üks asi, mida Erlis veel tähele pani: oli eestlasi, venelasi ja keegi rääkis isegi inglise keeles. Ehk siis treener pidi seletama vahel kolmes keeles ja sai sellega väga hästi hakkama.

Senistest katsetatud rühmatreeningutest oli just see Erlise jaoks kõige mõnusam, kuna juba esimese ringi lõpus oli ta päris läbi, talle aga meeldib trenni lõpus see tunne, kui tead, et oled endast maksimumi andnud. Meeldis ka, et jälle said tunniga läbi võetud pea kõik lihasgrupid. „Kui teed üksi trenni, siis väga kella ei vaata ja teed oma asja omas tempos, aga rühmatreeningutes jälgib treener harjutuse kestust, harjutuse tehnikat ja vajadusel parandab seda, jälgib, et paus ei veniks pikaks, ja motiveerib veel kõvemini pingutama, kui näeb, et tegelikult suudad seda,” sõnab Erlis ja soovitab käia vähemalt korra või kaks rühmatreeningus, kasvõi selle pärast, et parandada tehnikat.

„Olen kindel, et kui järjepidevalt käia, siis paraneb harjutuse tehnika, õpid juurde uusi harjutusi, oled vastupidavam ja lased ka vähem aega raisku,” arvab ta.

LEAVE YOUR COMMENT

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga