Avaleht Sport Eesti ettevõtte droonid parandasid Hollandi vormel-1 etapil pealtvaatajakogemust
Eesti ettevõtte droonid parandasid Hollandi vormel-1 etapil pealtvaatajakogemust

Eesti ettevõtte droonid parandasid Hollandi vormel-1 etapil pealtvaatajakogemust

Tänavusele Hollandi vormelietapile lisasid põnevust tehisintellektil põhinevate kaameratega varustatud droonid, mis inimeste liikumist kaardistasid, et aidata vormelipubliku kogemust tulevikus veel paremaks muuta.

Fyma tegi koostööd Hollandi raudtee-ettevõttega NS, et kaardistada rahvahulkade liikumine Zandvoorti ringraja ja raudteejaamade vahel. Sel rajal on vormelietappe peetud juba alates 1985. aastast. Iga kord külastab üritust umbes 70 000 inimest.

Kes kunagi mõnd suurüritust on külastanud, teab omast käest, et kohaleminek ja lahkumine koos pileti- ja turvakontrolli järjekordadega võivad osutuda üsna tülikaks ja aegavõtvaks osaks muidu nauditava kogemuse juures. Fyma tarkvaraga varustatud kaameraid kandvad droonid kaardistasid raudteejaama katust maandusmiplatsina kasutades kiiresti kogu piirkonna, võimaldades raudtee-ettevõttel paremini rahvahulka hoomata ja inimeste liikumist mõista. Kaameratest saadud info aitas parandada kasutajakogemust ja suurendada reisijate turvalisust.

“Meil on hea meel, et saime abiks olla nii märkimisväärse ürituse juures. Meie kogemus vormelietapiga näitab, kui lihtne on muuta tavalised kaamerad seadmeteks, mis teevad meie elu tarbijate, reisijate ja kodanikena palju lihtsamaks,” sõnas üks Fyma asutajatest Karen Kangro Burns. “Ärikinnisvara haldajad ja linnaplaneerijad alles hakkavad mõistma tehisintellekti tohutut potentsiaali ruumi kohandamisel inimeste muutuvate vajadustega. See aitab tulevased arendused ja linnaruumi muutused palju inimsõbralikumaks muuta.”

Koostööprojekti eesmärk oli uurida, kas algoritm suudab rahvamassi n-ö kokku lugeda. Lisaks püüti inimesi erinevates mõõtmistsoonides mitte ainult loendada, vaid ka nende liikumiskiirust mõõta. Fyma algoritmid analüüsisid kaamerapilte reaalajas ja edastasid info raudtee-ettevõtte juhtimiskeskusse. See kõik toimus vaid paari minuti jooksul.

NS-i projektijuhi Jeroen van den Heuveli sõnul aitas Eesti ettevõtte tarkvaralahendus juhtida inimeste liikumist vormelirajale ja sealt ära. “Kuna tehisintellekt edastab infot reaalajas, puudub vajadus infot salvestada. Nii olime kogu aeg ka andmekaitsereeglitega kooskõlas,” rääkis van den Heuvel.

Fyma tarkvara on treenitud nägusid mitte tuvastama, seega ei koguta biomeetrilisi andmeid ja Fyma ei salvesta kunagi kaamerapilti, vaid ainult metaandmeid.

tags: