Avaleht Sport Rammumehed KROONIKA! PÖÖRASELT TUGEV! Rammumees Rauno Heinla: Ma tean selgelt, mida tahan ja töötan selle nimel
KROONIKA! PÖÖRASELT TUGEV! Rammumees Rauno Heinla: Ma tean selgelt, mida tahan ja töötan selle nimel
Rammumehed
0

KROONIKA! PÖÖRASELT TUGEV! Rammumees Rauno Heinla: Ma tean selgelt, mida tahan ja töötan selle nimel

0
Foto: Paul Meiesaar
Foto: Paul Meiesaar

Rääkisime Eesti kõige tugevama mehe Rauno Heinlaga tervise teemadel. Selgus, millise elustiili on ta omale kujundanud ning mida võiks ja saaks ära teha enda eest hoolitsemiseks iga inimene viisil, millele ei leidu ettekäändeid.

Kui lahutamatult on omavahel seotud sport ja tervis?

Nagu igas spordis, nii on ka rammumeeste alal tervis tähtis. Väga oluline on hoida keha vigastuste ja ületreenimise eest. Seejuures on oluline oma keha tunnetamine ja oskus õigesti treenida. Tähtsal kohal on toitumine. Arvestades seda, et aastatega on raskused muutunud üha suuremaks, võttes juba müstilisi mõõtmeid, siis vajab keha palju energiat ja seda saame toidust ning puhkamisest.

Aga kui tervislik on sinu enda eluviis?

Tervisesportlane ma ei ole, olen rammumees. Oleneb, mida tervisliku eluviisi all täpsemalt silmas pidada. Treenin palju jõudu ja vastupidavust. Napsu võtan harva, vaid väga eriliste sündmuste puhul. Suitsu ma ei tee. Järelikult justkui on tegemist tervisliku eluviisiga. Samas aga ma söön seda, mida soovin ja kaloreid ei jälgi. See on mul vist sünnipäraselt kaasas, et kaalus ma väga juurde ei võta. Meie spordis on ikkagi suurus oluline ja mul on sellega raskusi – võin süüa kõike ja ükstapuha kui palju, aga kaal lisandub vaevaliselt. Ja veel meeldib mulle sõita lumelauaga, mille võib vast küll tervisespordi alla liigitada.

Mitu päeva nädalas kulub sul treeningutele ja missugused need päevad välja näevad?

Foto: Paul Meiesaar
Foto: Paul Meiesaar

Viimasel ajal olen hakanud palju trenni tegema, sest ootused ja lootused aina kasvavad. Käin viis korda nädalas jõusaalis ja lisaks sõidan kaks korda nädalas jalgratast. Seega teen iga päev midagi. Treeningud jõusaalis sisaldavad peamiselt kükke, jõutõmbeid, õlaharjutusi. Enne jõusaali minekut teeme veel kolm korda nädalas meie spordis klassikalisi alasid: meremees, kohvrid, palk, kivid, suur hantel, kummi vedamine ja tõmbamine jm. Aega napib pidevalt, seega võiks nädalas olla rohkem päevi.

Kui kaua oled spordiga tegelenud?

Niipalju kui mina mäletan, siis olen sportlik olnud terve elu. Väiksest peale olen klassis parim olnud jooksmises ja teistel aladel kergejõustikus. Võistlustunne ja võidurõõm on mulle kogu aeg meeldinud. Juba 10-aastaselt hakkasin tõstma kangi. Koolis tegin kaasa ka ühe rammumeeste võistluse, kuid minu selle ala tõeliseks alguseks võiks lugeda täisealiseks saamist. Kuna kaalu on mul vähe, siis on tahe peamine, mis on toonud mind nii kaugele.

Mida on sport sulle andnud?

Spordiga tegelemine on minule andnud sihi eluks. Ma tean selgelt, mida tahan ja töötan selle nimel. Sport on eluviis, millega algul on raske vedama saada, kuid pärast enam pidama ei saa.

Mida sinu meelest saaks iga inimene teha oma tervise heaks ühegi ettekäändeta?

Mina soovitan ikka enda kehaga tööd teha, näiteks natuke raskusi tõsta, kuna see aitab ära hoida igasuguseid seljavalusid, mis on valdav probleem inimestel, kes ei liiguta ennast. Kindlasti ei poolda ma suitsetamist ja mõõdutundetut alkoholi tarbimist. Tavalisele inimesele piisab, kui ta treenib end kusagil kolm korda nädalas.

Tervislikust eluviisist räägitakse kui millestki kulukast. Mida sina sellest arvad?

Kõik oleneb sellest, mida soovitakse saavutada. Kui tahta saada näiteks tippkulturistiks, on see kallis, sest hoolikalt tuleb jälgida toitumist ja see nõuab sel alal suuremaid kulutusi. Rammumeestel kulub samuti toidule tunduvalt rohkem raha, kui muudel aladel. Inimestel, kes elavad tavaelu ja soovivad treenida näiteks selle eesmärgiga, et oma keha vormis hoida, ei kulu õieti midagi. Väga palju on selliseid harjutusi, mille sooritus ei nõua muud, kui vaid omaenda keha raskust. Ideid saab ohtralt Youtube’ist. Ei pea tingimata ostma kalleid treeningriideid ja olema kallite klubide liige. On vaja tahtmist!

Ole hea, motiveeri nüüd lugejaid diivanitelt ja arvutite tagant tõusma, et elada juba täna tervislikumalt!

Kunagi pole hilja alustada. Tegelege järjepidevalt treeningutega ja juba paari kuuga muutute sellest sõltuvaks. Kõige mõnusam tunne tekib alati pärast väsitavat treeningut – see on hea ja kergendav tunne, mida soovitakse kogeda üha rohkem ja rohkem. Ärge andke alla!

Joanna Müür
Allikas: Kroonika

mm