1. Avaleht
  2. Sport
  3. Drifti meistrivõistluste esimene etapp püstitab osalejarekordi
Drifti meistrivõistluste esimene etapp püstitab osalejarekordi

Drifti meistrivõistluste esimene etapp püstitab osalejarekordi

Tults ja Kert-Heigo Kulla Foto: Henri Kalmist
Tults ja Kert-Heigo Kulla
Foto: Henri Kalmist

Homme ja ülehomme Tallinnas Saku Suurhalli taga asuvad võistlema ligi 50 driftijat, et heidelda meistritiitli pärast. Pro-klassi ehk kõige võimsamate autode ja osavamate juhtide klassis on registreerunud 23 võistlejat, kellest 22 on kodumaised sõitjad. See on Eesti võistlejate osalejarekord selles klassis.

Just praegu püstitatakse Saku Suurhalli taha suuri tribüüne pealtvaatajaile, et homme tutvustada tänavusi sõitjaid, panna nad uuel rajal proovile ning sellega avada uksed värskele driftihooajale. Tänavusest hooajast selgitatakse drifti meister välja kahe asemel kolmes võistlusklassis. Vastavalt auto konditsioonile saab uus võistleja valida tänavasõiduks legaalsetele autodele mõeldud street-klassi või modifitseeritud autodele loodud pro-street klassi. Pro-klassis võistlevad kõige kogenumad ja võimsaimad autod. Pro-rada on võistlejaile kõige raskem, et võistlejail oleks võimalus end tõeliselt proovile panna ning mitte lihtsalt rada läbi sõita. Oskusi on vaja.

Henri Puhmas  Foto: Henri Kalmist
Henri Puhmas
Foto: Henri Kalmist

„Pro-klassis pole kunagi nii palju kodumaiseid võistlejaid korraga rajale asunud. Suur hüpe on toimunud ka pro-street-klassi, kus on praeguse seisuga kirjas ligi 20 osalejat. Seega oli kolme klassisüsteemi sisseviimine igati õigustatud,“ selgitas drifti meistrivõistluste peakorraldaja Marko Opmann. Street-klass on hea võimalus kõigile autohuvilistele proovida driftimist ilma suuri kulutusi tegemata – nõutav on, et auto vastaks riiklikult kehtestatud tänavasõiduki nõuetele. Samuti on street-klassi võistlusreeglid ja rada pisut lihtsamad, sest autod pole nii võimsad kui teistes klassides.

Valitsev pro-klassi meister Taavi Toomara ütles, et hooajaks on valmis nii tema auto kui ka ta ise. „Minu eesmärk on kaitsta oma tiitlit, et taaskord tulla Eesti meistriks,“ ütles Toomara. Ta plaanib tänavu oma peamise tähelepanu suunata just Eesti drifti meistrivõistlustele, teisi paralleelselt toimuvaid sarju ta täies mahus sõita ei plaani. Kindlasti ahvatleb teda taaskord suur driftiüritus Norras, kus ta on juba varem võistelnud ning auväärse kolmanda kohaga naasnud.

Mihkel Norman Tults Foto: Vaiko Noor
Mihkel Norman Tults
Foto: Vaiko Noor

Smokehuntersi teine piloot, Toomara tiimikaaslane ja konkurent Eduard Vahemets on teinud talvel suuri otsuseid. Uue omaniku on saanud tema pikaaegne BMW võistlusauto ning see sõidab nüüd Mihkel Norman Tultsi käes, kes oli mullu suurim üllataja ja uustulnuk. Aprilli keskpaigas toimus treeningpäev Haapsalu Kiltsi vanal lennuväljal, kus osales ka Tults oma uue autoga. Kui varem sõitis tema autoga Vahemets, kes on tuntud oma stabiilse ja rahuliku sõiduga, siis Tultsi käes käis asi pisut teisiti. Tultsi sõidustiil oli kindlakäeline, aga silmatorkavalt agresiivne, et olla konkurentidele kõvaks vastaseks. „Kuigi auto juba ostes valmis ja väga konkurentsivõimeline, sai autot siiski päris palju muudetud, et see oleks rohkem enda soovide järgi ning mootorgi väskem ja võimsam. Varasema neljaliitrise turbotatud mootori asendasime 4,4-liitrisega, mis ka turbotatud. Senised treeningud on näidanud, et muudatused on läinud asjaette. Olen uue autoga kohanenud ning uueks hooajaks valmis,“ rääkis Tults.

Ega Vahemetski talvel niisama käed rüpes istunud. Ta soetas omale uue auto, milleks on Ford Mustang. Valik üllatas pea kõiki kõrvaltvaatajaid, sest üle kümne aasta on Vahemets võistelnud just BMW-ga. Mustangile oli tehas paigaldanud automaatkäigukasti ja V6 mootori. Need Vahemetsale ei meeldinud. Automaatkäigukasti asemele sai loomulikult manuaal ja jõuallikaks turbotatud BMW 4-liitrine V8 mootor. Tegelikult ei jäänud autosse eriti palju tehasetoodangut, sest auto võeti täielikult lahti ja ehitati ümber vastavalt driftiautodele seatud kõige karmimatele turvanõuetele.

Kõikides garaažides käib praegu kiire-kiire töö. Mõnedel neist on veel suur hulk tööd teha, et reedeks rajale jõuda, teistel käib veel viimane lihv. Näiteks on Team Ghost Stihli garaažis kahest autost valmis üks. Jarmo Luhti autot on veel vaja pisut viimistleda ning valmis ta ongi. Kristjan Klemetsi auto kallal on käimas suuremad tööd ning esimese etapi peab ta vahele jätma. Aga kui auto peagi valmis saab, on see parem, kui kunagi varem.

Võistlusala ei laiene Suurhalli läheduses olevatele tavakasutamiseks mõeldud parklaaladele ning võistlus olemasolevaid parkimiskohti ei mõjuta. Küll aga suletakse paar võistluste läbiviimiseks vajalikku tänavat, mis külgnevad Suurhalliga ning kuna oodata on hulgaliselt pealtvaatajaid, siis sujuvama transpordi mõttes on soovituslik pealtvaatajail kasutada linna ühistransporti, kel võimalik.

Praeguseks registreerunud võistlejad:

STREET
1. Silver Siitam, BMW E36 325i
2. Kristjan Kaare, AL Driftteam, BMW 325i
3. Oliver Tammemägi, Martna Garaaž driftteam, BMW 535
4. Ivar Rebane, BMW
5. Karel Piiroja, Audi S4 Bi-turbo

PRO – STREET
1. Henri Kalmist, BMW E36LS1
2. Henri Kivimägi, Lucky Drift Team, BMW e36 340T
3. Erik Gregor, AL Driftteam, BMW e46 344t
4. Raiko Pau, team susi, BMW 540
5. Martin Teppor, Terror Drift Team, Bmw 540
6. Kert-Eigo Kulla, AL Driftteam, BMW 540
7. Kristo Künnapas, Lucky Drift Team, Bmw 3.44
8. Arti Kannisto, Rehvipunkt Drift Team, BMW E36 V8
9. Indrek Jaaksoo, AL Driftteam, BMW E28 CSL
10. Aleksandr Pihoja, BMW 335
11. Magnus Kallikorm, Järve Auto, BMW E36
12. Kevin Pesur, NRR-No Regrets Racing, BMW E30 4.4 V8
13. Andrew Bauer, Tutti Frutti Garage, Nissan 200SX
14. Ott Kokk, AL Driftteam, BMW e30
15. Lembitu Laid, Estonian Drift Bandits, BMW 540T
16. Allar Aasmaa, AL Driftteam Bmw, e46
17. Jordan Valdma, VAK Racing Team, Nissan 200sx S13
18. Karl-Peeter Nõmme, AL Driftteam, Bmw E30 4.4
19. Margus Mangus, BMW

PRO
1. Martin Vaga, Martin Vaga Driftteam, Bmw E30
2. Tõnis Kipper, SkySmoke Drift Team, s13
3. Karl Sander Lebbin, Estonian Drift Bandits, bmw 540 turbo
4. Jako Pino, Green Drift Team, BMW M3 turbo
5. Kristjan Salmre, Terror Drift Team, BMW
6. Märt Kuvvas, NRR- No Regrets Racing, Toyota Supra M5
7. Harold Valdma, VAK Racing Team, LsX46
8. Tarmo Liivamägi, Kinotehnik Drift Team, BMW e39 (6.2L V8)
9. Henri Puhmas, Kinotehnik Drift Team, Audi Coupe (6.2L V8)
10. Jarmo Luht, Team Ghost Stihl, Nissan
11. Allan Lätt, AL Driftteam, BMW
12. Harri Kosunen, Skydillac
13. Rait Lember, NRR-No Regrets Racing, BMW 344T Pickup
18. Mihkel Norman Tults, Bmw 544 T
22. Taavi Toomara, SmokeHunters, BMW 2002
23. Eduard Vahemets, SmokeHunters, Ford Mustang

Ajakava

Reede, 2. mai
18.00 avatakse väravad pealtvaatajaile
18.35-19.30 street-klassi top 8-1
19.40- 20.45 pro-klassi treening
20.45-21.30 pro- ja pro-street tandemtreeningud.

Laupäev, 3. mai
11.00 avatakse väravad pealtvaatajatele
12.00- 13.45 pro-street-klassi kvalifikatsioonid
14000-15.00 pro-klassi kvalifikatsioon
15.10-15.45 võistlejate koosolek (tandem)
16.00-17.00 pro-street-klassi top 16-1
17.15-18.20 pro-klassi top 32-1
18.00-18.15 autasustamine

Pauside ajal esineb tantsutrupp Cerise.

Pealtvaatajale pilet 10 €, pilet kehtib mõlemal päeval käepaela alusel.
Üritus toimub iga ilmaga. Alla 12-aastastele lastele sissepääs tasuta.

Head Uudised GoodNews